יום חמישי, 17 במאי 2018

איך בניתי בית בית חכם ... חלק 2 - גיקלינק טינקר

למי שפספס והגיע ישר לכאן... אני ממליץ לקרוא את המאמר הראשון בסדרה - אלכסה
לאחר רכישת אלכסה, התאבון נפתח (קורה לי תמיד עם מוצרים טכנולוגיים) והתחלתי להתעניין בנושא, 
במסגרת שיחה שהייתה לי עם חבר ותיק בנושא גוגל WIFI (יש לי בעייה קשה שאני ממליץ על טכנולוגיה , אני חייב לוודא שאלה שרכשו מרוצים) , השיחה התגלגלה לנושא בית חכם , החבר נתן גולדשטיין המליץ לי בחום על מכשיר קטן וחכם בשם טינקר של חברת גיקלינק Geeklink , טינקר הוא מוצר שהופיעה לראשונה ב Kickstarter 



המכשיר בשם Thinker שאתאר בפירוט בהמשך משמש כשלט אוניברסלי לכל מכשיר התומך ב RF כמו מזגנים או שלטים מתקדמים ו Infra red שמשמש אותנו כמעט בכל מכשיר אלקטרוני נשלט.
בנוסף המכשיר מכיל מד טמפרטורה ולחות שישמש אותנו בהמשך.
למכשיר יש יכולת לשמש גם כמערכת אזעקה... אני עדיין מנסה להבין איך להפעיל בצורה הכי יעילה.
המכשיר מאפשר שליטה ע"י אפליקציה בתוך הבית ומחוצה לו.

מי שקצת בעניין שואל את עצמו למה לא קנית Broadlink כמו כולם? ההבדל הגדול שהטינקר לא דורש עוד "מחשב" כמתווך , הטינקר עובד עצמאית מול אלקסה או האפליקציה. (ותרגישו חופשי להגיב אם אני טועה).
(הזמנתי גם ברודליק ואסביר בהמשך למה, זה לא חובה).

מכאן ניתן להזמין ברודלינק
AliExpress.com Product - 2017 Broadlink RM2 RM Pro RM Mini3,Smart home Automation WIFI+IR+RF Universal remote controller Intelligent for ios ipad Android



אז איך התחלתי? 
קודם כל צריך לרכוש את הטינקר המחיר נע בין 40 ל 50 דולר - משלוח חינם בד"כ - מהלינק הבא: אם אתם לא ממהרים יש מבצעים טובים מידי פעם אבל תכלס למי יש סבלנות אז יאללה להזמין :-)

AliExpress.com Product - Geeklink Mini Thinker Smart Home Universal Remote Controller, WIFI+ IR+RF Control Center Compatible with Alexa for smart home
הדגם החדש והמומלץAliExpress.com Product - Geeklink Thinker Smart Domotica universele Intelligente Controller Router + IR + RF + Wifi Schakelaar Afstandsbediening Via Ios

המכשיר בד"כ מכסה קומה , האינפרא אדום אמור להיות בקשר עין עם המכשירים הנשלטים , וה RF במרחק סביר מהמכשיר.

לאחר הוצאת המכשיר מהקופסא, יש לחבר אותו למחבר MicroUSB שמגיע איתו (מטען של כל אנדרויד)
והחיבוריות היא אלחוטית בלבד, ומתבצעת תוך כדי ההתקנה מתוך האפליקציה.
 יש להוריד את האפליקציה

לאייפון מכאן
https://itunes.apple.com/us/app/geeklink/id1052593216?l=zh&ls=1&mt=8

לאנדרויד מכאן או לחפש בגוגל פליי
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.geeklink.thinkernewview

ההתקנה פשוטה ביותר - יש לעקוב אחר ההנחיות שבאפליקציה.

טוב אז נתחיל לשחק

ראשית יש לפתוח חשבון דרך האפליקציה , מייל וסיסמא . (ישמש בהמשך גם להעברת וגיבוי הקונפיגורציה).
חשוב מאוד לאשר במייל את החשבון - לטובת שחזור סיסמא.

לאחר כניסה ראשונית יש לבחור את סוג המכשיר (לחברה יש הרבה רכיבים כמו מצלמות , וחיישנים שונים) - אנו בוחרים Thinker mini. - לפעמים האפליקציה מזהה לבד את המכשיר (כמו בוידאו שלמטה)
לעקוב אחר ההוראות באפליקציה להוספת המכשיר.

כדי לפשט את שאר ההגדרות צירפתי וידאו של הגדרת היכולות הבסיסיות כמו שלט, טיימר וכפתור מאקרו.

בוידאו ניתן לראות את כל התהליך כולל הורדה והגדרה בסיסית.
שימו לב שהוידאו עם כתוביות הסברים בעברית - יש ללחוץ על CC בחלון ה YOUTUBE על מנת לקבל כתוביות



רשימת קניות לבית חכם - אין חשש ממס ... הזמנתי כמות ולא הייתה בעייה, מי שממש חושש לפצל את ההזמנות ל 60$ כל אחת.

אנו רוצים לשלוט על הנורות בבית , והתריס החשמלי.

מפסקים חכמים - כל המפסקים שכאן יכולים להישלט מרחוק , שימו לב שיש מפסקים זולים אך לא כוללים שליטה מרחוק.

לגבי מפסקים ספציפית
קו 0 - אם חשוב לכם הסטטוס של התאורה (כבוי או דלוק) אז צריך קו 0 , נדיר שאפשר במפסקים ללא קו 0 לייצר הפרדה בקודים של כיבוי והדלקה.‫ . הנה רשימת האופציות - 1. מפסק חדש שלא צריך קו 0 ומאפשר שליטהhttp://s.click.aliexpress.com/e/27uOOqXW 

כל המוצרים שיש בחנות כאן http://s.click.aliexpress.com/e/ouTC4rDq- אני ממליץ לרכוש אחד , לבצע בדיקות ולבדוק שאתם מרוצים ורק אז לקנות עוד . ספציפית לתריס חשמלי יש את זה http://s.click.aliexpress.com/e/LW1IcBMM




2 תגובות:

  1. יפה,גם אני משתעשע עם בית חכם,דרך גוגלהום,ברודלינק,מפסקים וחישנים. מניסיוני,נחמד בהתחלה ,אולם עם חלוף הזמן אני מוצא את עצמי משתמש בחלק קטן מאוד מכול היכולות שיש לי בפועל.

    השבמחק
  2. היי
    אני מנסה להתחבר וזה רושם לי:
    Device does not support connection 5G wifi , please go to the settings page to switch the network!
    מה עושים עם זה?

    השבמחק